Vauhdikkaasti kasvava KuntaPro vahvisti joukkojaan rekrytoimalla vuonna 2017 paljon lisää väkeä. Uudet asiakkuuspäälliköt Bia Kaski ja Ray Brännare hoitavat asiakassuhteita kokonaisuuksina.

KuntaProssa esimerkiksi asiakastyytyväisyystutkimuksista saatu palaute ei jää pelkälle kuunteluasteelle, vaan vinkit johtavat myös toiminnan kehittämiseen. Viime aikoina on tunnistettu asiakkaiden tarve saada oma yhteyshenkilö, jolla on kokonaisuus hallussaan.
– Maakuntauudistuksessa on tärkeää, että sekä maakunnilla ja niiden keskuskaupungeilla ja muilla kunnilla on koko alueen hyvin tunteva henkilö, joka osaa ajatella toimintaa kokonaisvaltaisesti. Tähän huutoon KuntaPro on halunnut vastata rekrytoimalla lisää asiansa osaavia henkilöitä, kertoo asiakkuusjohtaja Tero Karinti.

Bia Kaski on kasvanut asiakaslähtöiseen ajatteluun jo entisessä työpaikassaan Lähi-Tapiolassa. Hän työskenteli vakuutusyhtiössä erilaisissa kehittämis-, myynti- ja esimiestehtävissä. Kaski iloitsee siitä, että myös KuntaProssa osataan miettiä asiakkuusprosesseja nykyaikaisella tavalla.
– Asiakaslähtöinen toimintatapa on iskostunut minuun noiden 15 vuoden aikana. Ajattelen asiakkuuksien hallintaa isompina kokonaisuuksina. Haluan tehdä yhteistyötä asiakkaiden ja erilaisten sidosryhmien kanssa, mutta samalla pidän erittäin tärkeänä yhteistyötä KuntaPron sisällä eri työntekijöiden välillä, sillä työni vaatii onnistuakseen hyvää ja ammattimaista tiimityötä. Näin asiakas saa parhaimman kokonaispalvelun KuntaPron kumppanina.

 

Ratkaisu aukeaa päätöksistä

Kaski näkee yhteistyössä voimaa ja iloitseekin siitä, että jotkut kunnat ovat alkaneet yhdessä miettimään tulevaisuuden ratkaisuja. Hän vastaa KuntaProssa Satakunnan, Varsinais-Suomen ja Pohjanmaan asiakkuuksista.
– Tämä on mielestäni hyvä ja luonteva kokonaisuus. Kontaktoimista kunnissa riittää ja lisäksi on otettava huomioon maakunnalliset kokonaisuudet. Nyt olen käynyt Satakunnassa olemassa olevia asiakkuuksia lävitse sekä samalla ottanut yhteyttä alueeni uusiin potentiaalisiin tahoihin. Minut on otettu hyvin vastaan sopiessani tapaamisia, maaliskuun alussa uudessa työssään aloittanut Kaski kertoo.

Hän kokee kuntapäättäjien ja virkamiesten tapaamiset mielekkäänä, koska KuntaPro pystyy tarjoamaan asiakkaille aidosti hyödyllisiä ratkaisuja muutoksen keskellä. Soteen ja maakuntauudistukseen liittyen hän on huomannut kahdenlaista koulukuntaa.
– Toiset miettivät, mitä tapahtuu ja odottavat valtakunnallisia ohjeistuksia ja toiset haluavat olla vaikuttamassa etukäteen siihen, mitä omassa kunnassa tai maakunnassa tulee tapahtumaan.

Kaski on Porissa tuttu kasvo, sillä hän on ollut 16 vuotta mukana paikallispolitiikassa. Hän jatkaa mukana vaikuttamassa muun muassa perusturvalautakunnan jäsenenä.
– Politiikassa mukana oleminen on opettanut ymmärtämään julkisen puolen päätöksentekoprosessit sekä sen, kenen kanssa asioista tulee kulloinkin keskustella. Minulla on hyvä tuntemus alueen verkostoista ja niissä toimivista henkilöistä.

 

Asiakas ei ole heittopallo

KuntaPro laajentaa jatkuvasti maantieteellistä toimialuettaan, mutta edelleen on kuntia, joissa yhtiön tunnettuutta voidaan kasvattaa. Muun muassa tähän tehtävään on heti ensitöikseen tarttunut asiakkuuspäällikkö Ray Brännare, joka toimii Pohjois- ja Etelä-Karjalassa, osittain Keski-Suomessa sekä Pohjois-Suomessa.
– Tavoitteena on, että alueideni kunnissa tiedettäisiin vähintään se, mitä tarjoamme ja mikä rooli meillä markkinoilla on, hän sanoo.

Hän on parissa kuukaudessa päässyt hyvin kiinni käytännön työhön asiakkaiden parissa.
– Nyt on meneillään mielenkiintoisia yhteistyömahdollisuuksia kuntien ja KuntaPron kanssa. Tapaan alueiden päättäjiä ja pyrimme löytämään heille oikeat ratkaisut. Yksi esikartoitustarjous meni juuri läpi, hän kertoo.

Brännare kehuu KuntaPron matalan organisaation myyntitiimiä moniosaajien joukoksi, josta löytyy aina tarvittaessa tukea ja näkemystä omaan työhön. Hän on aiemmissa tehtävissään toiminut aluejohtajan, aluepäällikön sekä avainasiakaspäällikön rooleissa henkilöstöalalla.
– Tiimin vahvuus on eri taustoilla toimineissa ihmisissä. Ristiinosaamista voidaan hyödyntää kaikkien asiakkaiden hyödyksi.
Myös Brännare korostaa kokonaisuuksien hallintaa. Asiakkuus on pitkä ketju, joka ei lopu myyntiin.
– Asiat hoidetaan alusta loppuun, eikä myynnin jälkeen heitetä muille koppia. Olen koko ajan mukana ja jälkihoito on tärkeää, hän korostaa.